Ten Alps Publishing Building Control

This company is a complete scam - Beware.

In October 2010 we were approached by Ten Alps who offered our small business a place in the local council building control folder which is to generate business from council properties which need work doing to them. This sounded like a good idea albeit £395+VAT was quite expensive but we were guarenteed to generate work for us so we accepted on the condition this was to be released in December 2010.

We were then contacted again later in Octber 2010 if we would like to upgrade for £257 for this to cover all of the county, this seemed like a better approach so we signed up - NOTE all of this was contacted via phone and contracts via e-mail sent only.

Feb 2011 - Nothing from Ten Alps apart from several requests for artwork which we sent again and again which they lost and sent threatening requests for more. We requested on several occasions as to why this was still not released in December as specified at the start of the contract - Ten Alps denied that this was to be released then so we forwarded the e-mail proof and had no reply.

April 2011 - Request for the payment of £257 - We rang to say we would not pay unless proof of origional document release was shown to us. We were sent through later in the month some rubbishy magazine (the kind you would throw in the bin if it came into your home called Sitelines) which we had not signed up for and was now months overdue from the origional deadline. Of course after reading the small print in the contract in detail it states they can change the deadline when they wish!!

They are now stating we have signed up for Sitelines Magazine advertising and want us to pay £257 for 4 months this year! Which is a complete rip off and not what was sold to us on the phone.

This company only sending threatening letters about Payment, does not respond to questions asked and the outcome is non-profitable for any business. AVOID TRADERS!! You will be conned into losing alot of money for no gain. We are currently in contact with trading standards and the citizens advice bureau as to what can be done about this.
 

cadbri53

Free Member
Jun 1, 2011
1
0
Join the club. I was cold called by these and a 2mins call that lasted nearer 20 later and another cold call weeks later to upgrade, I was offered a so called great deal in Lincolnshire councils building register. After many requests for proof of authority to act for council silence apart from threats to take me to court for amounts that have ranged from £700 to £1900. Well they have sent court papers and I have counterclaimed. So watch this space
 
Upvote 0
We kept receiving many threatening letters for payment so we repeatedly sent an e-mail stating this was not what was discussed on the phone and we would not be paying and we want to know the fee to cancel the contract and get out. Contact has now gone dead for roughly a month so will keep you updated with any news.
 
Upvote 0

UKSBD

Moderator
  • Dec 30, 2005
    13,034
    1
    2,834
    • Like
    Reactions: fisicx and TraderMR
    Upvote 0

    Jimboaleeno

    Free Member
    Oct 5, 2011
    1
    0
    This company is a complete scam - Beware.

    In October 2010 we were approached by Ten Alps who offered our small business a place in the local council building control folder which is to generate business from council properties which need work doing to them. This sounded like a good idea albeit £395+VAT was quite expensive but we were guarenteed to generate work for us so we accepted on the condition this was to be released in December 2010.

    We were then contacted again later in Octber 2010 if we would like to upgrade for £257 for this to cover all of the county, this seemed like a better approach so we signed up - NOTE all of this was contacted via phone and contracts via e-mail sent only.

    Feb 2011 - Nothing from Ten Alps apart from several requests for artwork which we sent again and again which they lost and sent threatening requests for more. We requested on several occasions as to why this was still not released in December as specified at the start of the contract - Ten Alps denied that this was to be released then so we forwarded the e-mail proof and had no reply.

    April 2011 - Request for the payment of £257 - We rang to say we would not pay unless proof of origional document release was shown to us. We were sent through later in the month some rubbishy magazine (the kind you would throw in the bin if it came into your home called Sitelines) which we had not signed up for and was now months overdue from the origional deadline. Of course after reading the small print in the contract in detail it states they can change the deadline when they wish!!

    They are now stating we have signed up for Sitelines Magazine advertising and want us to pay £257 for 4 months this year! Which is a complete rip off and not what was sold to us on the phone.

    This company only sending threatening letters about Payment, does not respond to questions asked and the outcome is non-profitable for any business. AVOID TRADERS!! You will be conned into losing alot of money for no gain. We are currently in contact with trading standards and the citizens advice bureau as to what can be done about this.

    Dear Sir, we have had a terrible time with Ten Alp's publishing. Would you mind emailing me so that I may be able to bring justice to them. I have been approched by a couple of companies who are in my position. We were ripped off for over £4000, completly miss sold and would be glad of any help . We dont need you to stand up in court etc, we just want to build a case that clearly shows many other companies have been miss sold a package all via the telephone.

    many thanks James
     
    Upvote 0
    Dear Sirs,
    We have a similar story here. We've been sold an advertising package in March 2011 in 'Enfield Building control folder +all art work+web listing & hyperlink in home and build' for 12mths for £800+vat. All contacts over the phone and email. They promised artwork included etc but they only contacted us for payments nothing regarding the artwork or advertising... Months passed, we talked to them on the phone a couple of times, wanted to cancel the contract as we were unhappy nothing went as promised but they said it can't be cancelled. Now we received court documents.. So if anyone has any advice, documents that could help it will be much appreciated
    many thanks Victor
     
    Upvote 0

    Dawn Craven

    Free Member
    Nov 29, 2011
    3
    0
    Ten Alps are a complete scam and I would advise anybody to steer clear. If you are currently trying put forward a defence against these people, please contact me and we can share our stories with the courts. I have lodged a case with Trading Standards as well.
     
    Upvote 0
    Thanks for your reply.. Just a quick update : we now received a court order to pay Ten Alps.. But as we never received any sort of service from them except payments requests, we never seen any sort of printing, or advertising anywhere we were thinking to make an appeal to that.. It's not a problem paying it but we just feel we are paying for 'NOTHING' and don't think that once the payment is made we'll get any sort of advertising at all.. We would appreciate any advice regarding this.. Many thanks
     
    Upvote 0

    Dawn Craven

    Free Member
    Nov 29, 2011
    3
    0
    Hi, you need to put everything in writing on your court forms. I have also lodged my case with Manchester Trading Standards and have a case number. You need to state that there are more that you that has been missold and that you can get statements to that effect. I am happy to send you one. You MUST fill in the court forms as if you dont they can then acheive a CCJ against you and they will then send in bailiffs to collect the monies and costs. You could actually counterclaim against them and ask the court for money for you for the stress and time it has taken to try and resolve this.

    I am in the Manchester Building Control Folder and have contacted six companies within the folder ALL are unhappy that they were missold a product and one of them was also missold in Sitelines as I was. This isn't a mistake of one instance, they are constantly misselling and getting away with it.

    Kind Regards


    Dawn
     
    Upvote 0

    becky12

    Free Member
    Jan 4, 2012
    1
    0
    i too think my farther has been had by this comapny. he was hassled so much in the end hes given up and paid after the threatning letter from them but still has no proof that theyve actually done what they were nment to do!! he did try to cancel but they said no that it was in their terms and conditions etc but he hadnt had them. when they did send it to him they had filled in the wrong name so he said he wasnt going to accept it as himself but still they kept on at him. they seem to have stoppd all communication nw theyve got what they wanted but i really think my dads been conned out of all this money.
    is there anything he can do to get it back? is it worth going to a solicitor at all?
     
    Upvote 0
    Ten Alps are a wholly legitimate AIM listed business who publish in excess of 400 titles per year and provide advertising to over 40 000 advertisers.

    One area of our business is Local Authority Building Control where we provide advertising funded publications to over 150 UK local authorities and have done for over 20 years. Every one of these publications has been contracted and approved by the local authority represented.

    From time to time there may be instances where a customer experience is not as expected or where a misunderstanding may have occurred.

    Ten Alps are keen to address all issues where any form of customer dispute may arise and always seek to find an amicable solution to such instances. Where that is not possible then the company will seek to recover monies owed via the legal process as a process of last resort.

    We are always keen to resolve any customer concerns at the earliest opportunity to avoid some of the instances as commented on within this forum.

    The business can be contacted at any time via e mail at publisher at tenalps.com
     
    Upvote 0
    Wow Ten Alps, I see you have FINALLY had the decency to log in and write a reply, now you should private message each one of us and explain why you think it is acceptable to con honest working people out of hundreds of pounds.

    I myself have contacted you on at least 10 occasions and heard nothing in return apart from further demands for payment, so your post is utter rubbish that you will deal with concerns.

    The 'Building Control Folder' deal you offer is false, on seeing no proof of advertising supplied from yourself I contacted over 5 local councils which are meant to be displaying our advertisement, thanks to your great team at Ten Alps and 3 out of the five didn't even offer a building control folder nor knew what it was and 2 sent over a 2010 edition and said they had yet to produce a more up to date copy, so I would like to know where exactly my £400 of advertising went for the building control folder.

    COMPLETE SCAM - BEWARE TRADERS
     
    Upvote 0
    Dear Trader MR. If you can send me your details via e mail to publisher at tenalps.com. I can assure you that I will investigate and provide a response within 7 days. I again stress that all campaigns are only undertaken under the knowledge and full permission of the contracting authority.
     
    Upvote 0
    Dear TenAlps,

    You say when dispute may arise you always seek to find an amicable solution.. that's so untrue!!!!!!!. We've contacted you lots of times to try and sort this out but you never seemed interested in finding a solution.. All we wanted was to see some sort of interest from you in doing what you actually promised.. But all you wanted was payments.. You never showed us any proof of artwork or printing that was supposed to be done... Just requests for payments.. That's all we ever received from you.. So what shall we pay for????? a couple of letter requiring payments?? Are those worth over £1,000??? cause basically that's the only service you ever provided... The artwork hasn't been done as we've been promised because you never give us the chance to tell you how we want it .. SO HERE IS WHERE YOU BREACH THE CONTRACT.. WE AGREED OVER THE PHONE TO HAVE THE ARTWORK DONE AS WE WANT FIRST AND THAN PAYMENTS.. INSTEAD WE GET BILLS AND THREATENING LETTERS FIRST.. WE CALLED AND WROTE YOU SEVERAL TIMES TO CANCEL IT IF YOU CAN'T PROVIDE THE FULL PROMISED SERVICE AND AFTER MORE THAN 10 TIMES OF TRYING TO GET IN TOUCH WITH YOU WE'VE BEEN TOLD 'PAY OR WE GO TO COURT'.. AND FINALLY WE GOT THE BAILIFFS REQUESTING OVER £1,700 OF US.. WE ASK EVERYONE HAD THE SAME PROBLEM TO CONTACT US 07888889256 AND TOGETHER WE MIGHT OPEN A COURT CASE AGAINST THIS RIP OFF COMPANY BECAUSE DEFINITELY WE'VE BEEN MISSOLD THIS ADVERTISE..
     
    Upvote 0
    Paving UK. If you can please send me your details on e mail, rather than use an internet forum, to publisher at tenalps.com then I can look into this for you. Last week we found amicable solutions for both Trader MR and Dawn Craven.
     
    Upvote 0
    Well this is the 1st time TenAlps try to get in touch with us after we've been stressed by them for 10 months, already taken to court, CCJ and I'm actually quite curious to see if you're going to do anything about it and also we want a confirmation from Trader MR and Dawn Craven that you really found and amicable solution for them too.. Our contact details are Paving UK LTD,Tel 07888889256 .. Many thanks
     
    Upvote 0
    Hi there! Anyone else had missold advertising with TenAlps please get in touch with us with more witness statements to be able to be used in court. We have 2 already. More cases please come forward now contact on 07888889256 or sales at paving-uk.com
     
    Upvote 0

    plumberuk

    Free Member
    Jan 19, 2012
    2
    0
    I agree with pavinguk, they do not try to settle amicably I've had problems with them since April 10. I never even signed a contract, as it was unreadable.
    They simply went ahead,published an advert that didn't have my correct telephone number. Nobody ever got back to me when i complained to them about this. They only sent demands for payment. We are now due to go to court. I have filed a complaint to trading standards also beware this company changes name regularly , i checked them out in companies house.
     
    Last edited:
    Upvote 0
    Plumber UK. Ten Alps Publishing has been the same company since March 2006. We do not regularly change name. There are a number of Ten Alps companies as we are a publicly listed media group who have interests from TV, media sales, creative agencies and publishing, all of whom trade under a Ten Alps brand.

    Previous posts have incorrectly raised the Ten Alps Media name but that is a different part of our business that is not involved in the publication of Local Authority Building Control publications.

    As I have previously asked posts on this forum. If you could please send me your details via e mail to publisher at tenalps .com (the UK business Forum site will not allow me to use the normal email address format within the address as it is then classed as a URL link) I will be able to look into your issues.

    For the avoidance of doubt a number of these posts have been settled amicably and Paving UK is in current e mail communication with us outside of the forum, albeit not referred to herein.
     
    Upvote 0
    Hi all,

    Just so people are clear,

    Yes, TenAlps finally sorted out one of our issues. They cancelled our Sitelines contract (we paid for 2 installments) but atleast we had over £700 cancelled from our account. The guy I had contact with at Ten Alps actually stated that Sitelines had been missold to me! so it is worth e-mailing him through the address he has given to try to sort your problems.

    The other advertisement in the building control folder was a separate issue.

    Please feel free to message me if you want any further information.
     
    • Like
    Reactions: OldWelshGuy
    Upvote 0
    Trader MR. I did not say or accept that the order was miss sold. I stated that as a small and purely local business the local authority publication was the most suitable title for you and I had to question the suitability of a regional or national publication, but that may have been a miss communication or a miss understanding.

    I deem miss selling to be malicious or unethical intent, which I did not see as the case in this regard.

    For the record I wrote:

    "Sitelines is predominantly aimed at those companies who operate more on a regional level and looking at your website I would suggest that you are predominantly more of a local business and as such I would question the suitability of this publication to your business".

    I think it inaccurate and somewhat unfair to suggest on public forum that I stated this was miss selling.

    Publisher at Ten Alps
     
    Upvote 0

    BuilderTK7

    Free Member
    Jan 27, 2012
    3
    0
    I would love to know what any other small local business who have advertised in it before think about that statement.
    Or the local businesses currently advertising in it (if any are)

    We have been missold Sitelines in this same way, complete rubbish that they sell you this for small businesses, take your money and they 'resolve' that they will cancel the rest of the contract for goodwill, we will pursue this through court to reclaim all costs!!!!!!!!!!!!!!
     
    Upvote 0

    Sidney S

    Free Member
    Feb 1, 2012
    4
    0
    Yes I am in the same boat, they are hounding me for several thousand pound, I only agreed to a small advert, I then agreed to a bigger one! I began receiving e-mails saying reply to this for your advertising agreement. I was then sent an invoice for several thousand pounds, it turned out they have been scamming me all the way, the emails were for different advertising that they had not discussed with me!

    I have two weeks to pay or else, I am a one man band and cannot pay this amount. I have spoke to them but they couldn't care less.

    I am now suffering from serious stress and depression over this and cannot see any way out!

    Yes the company belongs to Geldof, he not only ripped everyone off over band aids but has now also ripped us off!

    If anyone can help please let me know!
     
    Upvote 0
    I am pleased to confirm that SidneyS has received copies of the publications and has advised us that he is happy with them. Thank you for your payment.

    Orange Fox has also received copies of the publications and in the case where one of the bookings made was made based upon incomplete information a credit note has been raised.

    Agreement has also been reached with PlumberUK.
     
    Upvote 0
    Hi

    Just to let you know that we did receive the refund from Ten Alps.

    Dealing with Stuart was simple and straight forward and he kept to his word with regard to promises made on when he would come back to me and when we would receive a refund.

    Just because the dealings with the company did not go well, does not mean everyone who works there has the same ethos.

    Karen
     
    Upvote 0

    SparkyChris

    Free Member
    Apr 11, 2012
    1
    0
    Hi, can somebody give me some advice, I have been contacted by tenalpspublishing about advertising in their building control publication, which I thought would be a good idea to promote my company. I had a miscellaneous call last week telling me that the company were in serious financial trouble due to the amount of people taking them to court for not doing what they had promised. Unfortunately by this time I had said I would go ahead with the advert, but have since changed my mind. I had received the email from tenalps publishing asking me to fill in my name in the space provided and return it by email to them as confirmation. Is this a binding contract?? They tell me it is and to cancel now would incur an 80% cancellation fee
     
    Upvote 0

    Latest Articles